sobota, 17 grudnia 2011

Pada śnieg, niech zasypie nas....

Witam Wam bardzo serdecznie, wczoraj narzekałam,że pogoda jesienna i nie czuć zimy, a dzisiaj od samego rana sypie u mnie śnieg... W przeciągu 20 minut było już biało. Mam nadzieję, że taka pogoda utrzyma się do Świat i będę mogła pójść na sanki :). Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami starym przepisem na kruche babeczki. Składniki potrzebne nam do ciasta zrobienia ciasta to:

  • 300g mąki
  • 100g cukru pudru
  • 150g masła
  • 4 żółtka
Z powyższych składników zagniatamy ciasto, po uzyskaniu jednolitej konsystencji wkładamy na 10 min do lodówki. W tym czasie smarujemy foremki margaryną. Schłodzone ciasto należy rozwałkować na grubość 3-4 mm i foremkami wycinamy kółka następnie odwracamy foremki i dociskamy ciasto do dna i brzegów. Tak przygotowane foremki wkładamy na 8-10 min do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni. Babeczki wyciągamy z foremek zaraz po wyjęciu z piekarnika, przewracamy foremki do góry dnem na blachę do pieczenia. Tak samo postępujemy z resztą ciasta. Ja babeczki napełniłam kremem budyniowym z dodatkiem soku z cytryny i cukry pudru cytrynowego, dodałam banany, ananasa i polałam tężejącą galaretką. A to kilka zdjęć krok po kroku jak zrobić babeczki. ( na zdjęciach babeczki są robione z większej ilości składników)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz